09 January 2012

Isu :Keputusan Kes Saiful vs Anwar

Assalamualaikum w.b.t. dan Salam 1 Malaysia.


Ok, hari ni hari yang menjadi perhatian ramai yang mana kes perbicaraan Saiful Bukhari Azlan menentang Anwar Ibrahim atas kesalahan meliwat. Dan kita telah sedia maklum bahawa keputusan memihak kepada Anwar Ibrahim di mana Anwar dibebaskan berdasarkan pihak pendakwaan dari pihak Saiful tidak mempunyai bukti yang kukuh dan secara teknikal hanya bergantung kepada hujah saksi utama iaitu Saiful itu sendiri.

Namun, jika dilihat, Mahkamah dalam keterangan 3 perenggan merujuk kepada apa yang dihujahkan oleh bekas peguam Anuar Ibrahim iaitu Zulkifli Nordin dalam blognya zul4kulim.blogspot.com menyatakan bahawa bersetuju yang mana ada kes perbuatan liwat oleh Anwar Ibrahim ke atas Saiful. Namun, pihak mahkamah tidak dapat bergantung pada sampel air mani dalam dubur Saiful dan bekas digunakan untuk mengambil sampel berkenaan. Walaubagaimanapun, DNA yang didapati dari dubur Saiful dan DNA yang dikatakan Lelaki Y yang didapati dari botol air mineral diminum oleh Anwar Ibrahim adalah sepadan.

Walau apa pun terjadi, kita perlu terima segala keputusan. Peluang masih ada bagi kedua belah pihak kerana mungkin ada lagi 1 prosiding mahkamah yang mereka berdua hadapi iaitu proses di Mahkamah Rayuan. Bagi Saiful, kebenaran pasti ada dan akan terbukti nanti. Bagi Anwar, bertaubatlah, dan bersumpahlah bersama sekiranya anda benar kerana anda menang kes. Ini akan membersihkan nama anda. Bagi rakyat, berfikiran waraslah dan serahkan ini kepada Allah S.W.T. yang Maha Adil, Maha Bijaksana dan Maha Mengetahui apa yang berlaku. Jangan kita menjatuhkan hukum kerana kita bukan tuhan untuk menjatuhkan hukum pada sesuatu. Walau apa pun berlaku, di Mahkamah Allah S.W.T. pastinya akan dibongkar nanti. Ini janji Allah S.W.T. Sekian, Wasalam.

Isnin Pahing
15 Safar 1433 Hijri
09 Januari 2012 Masihi

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...