08 January 2012

Bila Bola Berbicara : Nogori Monang Yo!

Assalamualaikum w.b.t. dan Salam 1 Malaysia.


Tahniah kawan ucapkan kepada pasukan Negeri Sembilan yang memenangi Piala Sultan Haji Ahmad Shah atau lebih dikenali sebagai Piala Sumbangsih dalam perlawanan menentang pasukan Kelantan malam tadi. Perlawanan yang diadakan di Stadium Bukit Jalil dihadiri lebih kurang 20 ribu penyokong kedua-dua pasukan. Kawan berbangga dengan kemenangan ini. Walaupun kawan anak kelahiran Johor, namun kawan berbangga juga kerana dibesarkan di Negeri Sembilan. Hobin Jang Hobin!


Dengan kemenangan 2-1, jelas membuktikan kedua-dua pasukan sama kuat,sama hebat. Namun, mungkin tuah lebih memihak kepada pasukan Negeri Sembilan dengan Effa Owona dari Cameroon menjaringkan 2 gol. Fuh,kawan tengok aksi beliau boleh dikira world class jugak lah. Kita dapat likat skill menarik dan beliau rajin dan bijak berada pada posisi tepat untuk menjaringkan gol.


 Nah, inilah yang kita mahukan apabila kemasukkan pemain import dalam saingan liga kebangsaan kita dapat menukar rentak permainan setiap pasukan. Kawan lihat, tidak kira pasukan Kelantan mahupun Negeri Sembilan,corak permainan mereka tampak berbeza dari musim lepas. Permainan mereka lebih laju dan pantas, corak pertahanan dan hantaran bola lebih bagus, serta pelbagai skil-skil menarik dipraktikan. Ini yang kita mahu sekiranya mahu menjadikan liga kebangsaan kita lebih world dan maju. Teruskan usaha ini FAM dan kalau boleh,lebihkan lah sedikit kemasukan pemain import agar dapat pemain kita menimba ilmu bola sepak dari pemain import yang berpengalaman. Sekian, Wasalam.

Ahad Legi
14 Safar 1433 Hijri
08 Januari 2012 Masihi


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...