22 January 2011

Ke Labis

Assalamualaikum w.b.t. dan Salam 1 Malaysia.


Alhamdulillah, hari ni kawan dapat peluang mengikuti hari penamaan calon secara live dari pekan Labis. Ni la 1st time kawan dapat join sebab sebelum ni kawan hanya mampu tgk dari tv je. Pasal kawan masih lagi terikat dengan status 'Pelajar' dan 'AUKU'.


So far, kawan dan ahli2 yang lain bergerak dari Batu Pahat jam 5.30 pagi. Sempat solat subuh di Masjid Yong Peng dan tiba di pekan Labis jam 7.30 pagi. Sampai je, jalan dah penuh sesak. Jalan Labis-Tenang yang selama ni tenang dan tak sibuk sangat, boleh ditutup untuk lalu lintas. Fuh! Punya lah ramai umat! Bagi dari group Barisan Nasional, memang ramai yang datang dari seluruh pelusuk negara. Ada yang dari Kapar Selangor, Bayan Baru Pulau Pinang, Teluk Kemang Negeri Sembilan, yang dari Sabah pun ada!


Kami mula berkumpul di perkarangan wisma MCA Labis dan berarak pada jam 9 pagi. Kawan Rasa ade la dekat 7-8 ribu penyokong BN yang datang. Keadaan memang meriah.Dah macam pesta bendera pulak.


Selepas proses Penamaan Calon dan Proses bantahan tamat, calon-calon yang bertanding di perkenalkan. Sesudah tu kami semua pulang ke Batu Pahat. Gedebak Gedebuk sampai kat rumah pukul 1 tengahari. Walaupun agak penat, tapi kawan puas hati dapat experience time ni. Mudah-mudahan dapat peluang lagi. Amin. Wasalam.


Sabtu Keliwon
22 Januari 2011
17 Safar 1432 Hijri

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...