03 November 2010

PRK DUN Galas dan Parlimen Batu Sapi - Selamat Mengundi!

Assalamualaikum w.b.t.

Ya, esok 4 November 2010 menjadi penentu penduduk di kawasan Galas, Kelantan dan Batu Sapi di Sabah untuk memberi mandat baru kepada wakil rakyat mereka. Walau apa pun simbol yang mereka pangkah, semestinya itulah wakil rakyat yang mereka ingin kan untuk membawa aspirasi dan suara mereka di dewan undangan negeri mahupun di Parlimen kelak. 

Dalam PRK kali ini, dapat dilihat suasana berkempen yang tenang. Walaupun ada beberapa insiden provokatif, namun ianya tidak mendapat tempat di hati masyarakat di kawasan berkenaan. Ini menunjukan pengundi-pengndi kita sekarang semakin matang dan tidak terbawa-bawa dengan emosi. Syabas kepada semua bakal pengundi di kawasan Galas dan Batu Sapi. Moga-moga mereka ini dapat dilihat sebagai contoh terbaik kepada masyarakat di seluruh Malaysia dan sifat mereka ini dapat diamalkan dalam Pilihan Raya Umum ke 13 nanti.

Oleh itu, keluarlah para pengundi semua beramai-ramai. Kalau boleh, keluarlah awal sikit ye. Mana lah tau, petang-petang kang ujan pulak. Dah le tengah musim ujan ni. Undi anda amat berharga. Pilihlah calon yang anda rasa layak. Jangan dilihat pada pendidikan nya, kekuatan nya, kekayaan nya. Tapi pandanglah kepada kebolehupayaan calon untuk bekerja demi rakyat, memahami masalah rakyat dan mampu membawa suara rakyat ke peringkat atasan.

Selamat menunaikan kewajipan kepada semua pengundi di Galas dan Batu Sapi. Anda penentu kerajaan masa hadapan. Selamat mengundi! Wasalam.


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...