30 December 2010

Bola dan Malaysia

Assalamualaikum w.b.t. dan Salam 1 Malaysia.

Alhamdulillah...Alhamdulillah...Alhamdulillah...Akhirnya penantian 14 Tahun rakyat malaysia untuk kita semua melihat kehebatan pemain kita di pentas antarabangsa telah tiba. Akhirnya kita menang juga piala AFF Suzuki Cup (atau nama lain yang lebih dikenali ramai, Tiger Cup). Syabas dan tahniah dari 27 juta rakyat Malaysia kepada 22 pemain dan 10 jurulatih, physio, dan budak milo kerana telah berjuang bermati-matian untuk memastikan kemenangan mutlak ke atas Indonesia walaupun kita bertandang ke Stadium Gelora Bung Karno di hadapan 85,000 penonton Indonesia.


Well, seperti yang di jangka, corak permainan Malaysia dilihat sebagai bertahan, namun Safee dapat meloloskan diri untuk menjaringkan gol untuk Malaysia. Dengan away goal itu lah, yang meng'secure' kan lagi kemenangan Malaysia terhadap musuh ketat, Indonesia. Pendek kata, counter attack approach yang dibuat amat berkesan sekali. 

Tahniah diucapkan kepada Top Goal Scorer, Mohd Safee Sali menjaringkan 5 gol. Memang superb betol jaringan bertaraf world class footballer yang ditunjukan oleh beliau.

Tahniah juga diucapkan kepada Midfield General Malaysia, kerana menjadi antara Kapten Skuad Negara termuda menjulang Piala Antarabangsa. 

Tahniah juga kepada Flamboyant Midfielder kita, Norshahrul Idlan Talaha menjadi perancang utama hantaran cantik,Assist terbaik untuk Safee...Berkat Pengantin Baru dan Semangat Isteri, memang nampak keberkataan nya. Pasti Isteri Shahrul berbangga dapat suami cam die..Syabas!

Dan yang ni tak kita nafikan, boleh dilihat sebagai Arsene Wenger Malaysia, Ketua Jurulatih Kebangsaan, K. Rajagopal. Dia memang betol2 jadi Raja kali ini. dan menjadi Arkitek skuad bola sepak negara. Syabas Coach!

Kepada semua penyokong-penyokong pasukan Malaysia, lepas ni kita boleh la ramai-ramai penuhkan stadium di Malaysia. Kita hidupkan kembali semangat bola sepak zaman 70'an...Tahniah juga kepada kelab penyokong seperti Harimau Malaya dan Ultras Malaya yang tak jemu-jemu support team bola sepak negara. Kepada kelab-kelab lain, tahniah juga...lepas ni ada match Malaysia, pakat-pakat sokong kaw-kaw punya!


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...