05 August 2010

Hari Ini Dalam Sejarah 5/8/2010

Well, well..tinggal 5 hari je lagi nak mula puasa dah...Tak sabarnye nak tungu bulan puasa..bulan yang mana Allah s.w.t turunkan khas untuk hamba-hamba-Nya. Ntah nape tahun ni aku makin bersemangat untuk memasuki bulan puasa. Rasa macam tak sabar-sabar...kalau boleh, esok gak nak masuk bulan Ramadhan.."Marhaban ya Ramadhan!"

Tahun ni aku berazam nak cukupkan solat tarawikh di masjid..rasanye tahun lepas ade gak 2 kali aku skip solat tarawikh...pasal time tu ade kes yang tidak dapat dielak kan. Tapi Insya Allah, tahun ni aku nak buat complete Tarawikh kat masjid..sambil-sambil join team tadarus.

Lagi 1, rasa macam nak join team masak bubur lambuk la..Dah lame tak join sejak aku keluar dari kampung ke Segamat untuk belajar di sana selama 5 tahun. Pastinya aku tak pernah miss untuk ambik bubur lambuk Pt Hj Abd Salam yang memang terkenal famous amos di kalangan masyarakat mukim 2 Bagan ni. 

Pastinya Ramadhan kali ni akan aku cuba jadikan Ramadhan yang terbaik bagi diriku...Apa-apa pun pastinya jangan kita lupa menjaga diri ketika berpuasa..Akhir kata, sekali lagi, "Marhaban ya Ramadhan!"

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...