13 May 2012

Hujan Oh Hujan

Assalamualaikum w.b.t. dan Salam 1 Malaysia.


Pagi Ahad yang sejuk..Itu yang kawan dapat gambarkan. Hujan turun tak berhenti dari pukul 6 pagi tadi. Kini dah masuk 2 jam hujan turun. Tak menampak kan tanda-tanda bakal berhenti ni.

Setelah semalaman panas terik mencecah 33.5 darjah celcius, harini Allah Taala menurunkan hujan. Bak kata bidalan terkemuka, "Hujan itu 1 rahmat dari Allah". Kawan lihat, kadang-kadang ramai yang mengeluh kerana hujan. Apa yang perlu kita fikir, patutkah kita mengeluh pada sesuatu yang Allah Taala telah jadikan untuk kita? Adakah kita lebih elok perancangannya dari perancangan Allah Taala?

Apa yang Allah berikan ada makna semuanya.Think positive.. Pasti ada makna semuanya ini. Mungkin pada kita,hujan itu agak menyukarkan dan membataskan pergerakan kita hari ini. Namun, bayangkan sekiranya pokok-pokok bila dapat air.. Dengan keadaan air parit,longkang yang kini tercemar, bila dapat air fresh dari langit,alangkah gembiranya mereka.. Oleh itu,marilah kita mensyukuri nikmat yang Allah Taala beri. Semakin kita mensyukuri nikmat-Nya, semakin banyak nikmat yang akan Dia beri. Sekian, Wassalam.

Ahad Pahing
22 Jamadil Akhir 1433 Hijri
13 Mei 2012 Masihi

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...